Stemningsfotos fra Juletræsfest 2023

Den 1. søndag i advent, dvs. søndag d. 3 december 2023 var der Juletræsfest i Vejby Forsamlingshus. Byens hyggelige forsamlingshus var fyldt op af glade børn, voksne og der var sikkert også barnlige sjæle i blandt de fremmødte til dagens arrangement i julens tegn.

Naturligvis var “ham var vores barndomsminder” der også, ham den gamle mand vi alle kender, ham med den røde hue, lange hvide skæg og den flotte røde dragt – nemlig selveste julemanden kom op af forsamlingshuset kælder efter en god lang sæsonsøvn og med sig havde julemanden 3 nissebørn.

Det jo december og den måned, hvor julemanden skal lave noget godt og magisk for alle verdens børn og barnlige sjæle. Først stop på hans lange arbejdsmåned er forsamlingshuset i Vejby til vores Juletræsfest, som raske folk fra Vejby Idrætsforning, Grundejerforeningen Melhøj Park, Vejby Forsamlingshus og naturligvis os fra Vejby Borger- og Grundejerforening står bag.

Den “verdenskendte” lokale musiker Henrik Andersen sad igen i år på sin faste spilleplads og stod for den musikalske underholdning.

Det hele begyndte i Vejby kirke kl. 14.00, hvor vores lokale sognepræst Ulrik Pilemand stod for en Gudstjeneste i de rigtige ramme, inden det gik løs kl. 14.30 i forsamlingshuset.

Sognepræst Ulrik Pilemand stod tillige for tændingen af det store juletræ med en tale/fortælling udenfor i det halvkolde vintervejr på p-pladsen ved forsamlingshuset.

Vi sluttede af med en omgang bankospil.

Vejby Borger- og Grundejerforening vil tillige sende en stort tak til Vejby Cementstøberi for transporten af de 2 juletræer. Altid rart med et lokalt firma, der støtter op om arrangementer i Vejby – Så på byens vegne tusind tak til jer.

Juletræet indendørs vil vi indenfor et par dage sætte op ved gadekæret og naturligvis med lys på. Her henstiller vi til ikke, at ødelægge og fjerne lyskæderne ligesom vi oplevede sidste år. Det dur selvfølgelig ikke, da vi ikke har mulighed for at indkøbe nye lyskæder hvert år. Derfor beder vi pænt om, at lade juletræet stå uden at pille ved det og lyskæden – på forhånd tak.

Her er lidt stemningsfotos fra arrangementet:

(Fotos: Bill Petersen Kaae)