Støjhensyn

På vores generalforsamling, der blev afholdt onsdag d. 19 august 2020, blev det besluttet, at ændre støjhensynet om lørdagene, således at Vejby Borger- og Grundejerforening nu henstiller til medlemmerne, at man om lørdagene fremover kun bruger maskiner, f.eks græsslåmaskine, motorsav m.m. i tidsrummet mellem kl. 9 og kl. 13.

Ændringen blev efter et fremsendt foreslag behandlet på generalforsamlingen og et flertal stemte for, at støtte en ændring fra et medlem. Forslaget gik i korte træk ud på, at medlemmerne skulle kunne nyde fred og ro i deres have om eftermiddagene.

Støjhensynet om lørdagene blev således ændret fra mellem kl. 9 – 16 til nu mellem kl. 9 – 13.

Søndage og helligdage er henstillingen forsat, kun at benytte brugen af larmende maskiner i tidsrummet mellem kl. 10 og kl. 13.

Vejby Borger- og Grundejerforening henstiller til, at alle medlemmerne overholder retningslinjerne – På forhånd tak.

__________________________

Retningslinier for brug af larmende maskiner.

I weekender og på helligdage henstiller foreningen IKKE at forstyrre havefreden, udenfor tidspunkterne foreningen har vedtaget der må larmes på, ved brug af larmende haveredskaber, så som: græsslåmaskine, hækkeklipper og andet maskineri, der frembringer generende støj.

Under hensyn til dette, henvises foreningens medlemmer til kun at bruge larmende maskiner såsom: græsslåning, motorsav mv. indenfor følgende tidspunkter på lørdage samt søn- og helligdage:

Lørdage mellem klokken: 09:00 og 13:00.

Søn- og helligdage mellem klokken: 10:00 og 13:00.

Bemærk: ændret støjhensyn om lørdagene – læs evt. mere i dette link: https://www.vejbyborgerforening.dk/stoejhensyn-aendres-om-loerdagen/

Da alle borgere i Vejby skal have mulighed for at nyde freden i haverne i tidsrummet udenfor ovenstående klokkeslæt, forventer bestyrelsen at tidsrammen for larmende haveredskaber vil blive respekteret og overholdt.

Vejby Borger- og Grundejerforening